torsdag den 4. december 2008

Er det bare mig?

.... eller hører andre osse en vis arrogance og nedladenhed i tonen hos denne mand fra dette parti? (Hmmm pudsigt - min computer lukker ned når jeg går ind på denne hjemmeside! Den er sgu fornuftig! ;-))

I dagens debat i Folketinget - omhandlende tilbagelevering af kriigsbytte bl.a. fra 1658-59 fra Sverige - lovforslaget stillet af ovennævnte parti! Man vil gerne have krigsbytte tilbage fra Sverige.
HALLO der --- har I glemt det er den GLOBALE tidsalder vi lever i?
Med Sveriges højhastighedstog tager det mig ikke længere tid at komme til Stockholm end det tager at komme fra Skagen til Nationallmuseet i myldertiden og danske togtider.
Sverige blev udråbt som arrogante, uforskammede mm. .... samtidig fremført i et bedrevidende arrogant nedladende sprog!
HALLO der ---- har I LYTTET til jer selv?

Der blev brugt ca 2½ times debat - i forhold til knap 1 times debat om PSP- samarbejdet (Politi-Sociale-Psykiatri).

Dagens clou stod den Radikale kulturordfører for:

"Hvad med at sørge for tilbagelevering af krigsbytte fra krigen i Irak - som Danmark deltog i med støtte fra DF? Krigsbytte der har været til salg på danske auktionshuse." (citeret efter hukommelsen)

Dagens folketingsdebat kan følges på DR2 ....... og indimellem er det nu ganske underholdende. Visse partier formår endda at fremstå fornuftige.

3 kommentarer:

  1. Nej, det er godt nok ikke bare dig, Siffe. Nogle gange må man da virkelig tage sig til hovedet og undre sig over de dagsordener, der bliver sat!!

    SvarSlet
  2. Åh så dejligt - ikke at være ene ;-)

    Jeg FATTER dem simpelthen ikke !!

    KH Siffe

    SvarSlet