mandag den 8. december 2008

I'll walk the line...

I dag er en enten-eller dag.

Skal jeg stå op ... eller gå i seng?

Skal jeg læse .. eller strikke?

Skal jeg gå tur ... eller blive inde?

Skal jeg ..... eller .....?

Nu har jeg vandret lidt rundt i Blogland og på Webstrikkerne. Rastløsheden forsætter. Jeg møder ingen undervejs. SURT!

Det er mandag. Sådan en rigtig grå kedelig trist stille tyst u-livelig Mandag.
Valget er HVAD fylder man/jeg iind i sådan en dag? Når nu jeg ingen PLIGTER har? Altså andet end dem jeg giver mig selv.
Sådanne dage kan ende godt. Kan ende skidt.

At holde sig på linen og ikke falde til nogen af siderne. Enten den triste eller den overgearede med masseindkøb på nettet. Men bare holde balancen MIDT PÅ!
Det er kunsten. Ja.
Jeg har helt glemt HVORDAN er det nu jeg kommer videre sådan en dag. Med sådan en følelse indeni. Ikke angst. Bare uro'en før. Rastløsheden.

Engang lyttede jeg ikke til sådan en følelse. Jeg havde så travlt med at komme på arbejde og have travlt med at arbejde og travlt med at komme hjem og have travlt med at være hjemme med indkøb, rengøring, børn og hvad nu ellers jeg havde travlt med.

Nu er det jeg har lært .... skulle have lært .... at LYTTE og MÆRKE ... mig selv. Jeg har bare glemt ...
HVAD ER DET LIGE JEG SKAL GØRE ....- NÅR DAGEN STARTER SÅDAN HER?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar