tirsdag den 13. januar 2009

I'm BACK !!!

Efter en travl uge - med besøg i hver sin ende af landet - har jeg nu sovet ud.

Dril med det tekniske gør at jeg først lader høre fra mig nu.
Nu er Den lille Lyserøde ryddet lidt op - så jeg håber besværet er overstået for denne gang (bank under bordet)

Efter Haderslevturen i fredags ... kom turen til en StrikInn hos Pia i Malmø.
Jeg har hørt at det er sundt at grine ... så jeg føler mig aldeles supersund ... efter den tur. Det må der gerne komme flere af!

Selvom jeg har sovet en del, så er der da osse røget lidt garn over pindene.
Nu er Kringletoppen fra Jytte Slente færdig.
FACTS: Opskrift Jytte Slente Kringletop fra 123knit
Garn: Silk Tweed 3 bundter resy ca ½ bundt ialt 250 g
Pind: 4.5 mm
Om den er HOT ... tja mangler lige et par ekstra hænder på ryggen til en gang montering .. sååå... hvem ved..... men lækker at mærke

Jeg har osse fået monteret PulsVarmerne fra Ravelympics 2008 --- de blev færdige ... men MONTERING! .... SUK.... det er nu ikke min lyst ... men nu er det gjort og de ER altså bare så lækre!!!

FACTS: Bisonokseuld(eller er det mon moskusokse???) fra eBay incl opskrift ,, jeg husker selvfølgelig ikke hvorfra....eller hvor meget ... selektiv hukommelse er indimellem godt. Garnrest til lille halsedisse ... tror jeg.
Pind: 7 mm
HOT or NOT: absolut HOTHOTHOT

Slutteligen har jeg meldt mig til SokkeKAL med svensk site.

Stickamera's sockklub 2009
Sidste dag for tilmelding er 15.januar og derefter til marts igen.
Første sok er absolut en udfordring. Opskriften er på engelsk .... det kan jeg sådan nogenlunde rent strikketeknisk. Men opslagningen er ny, udtagningen er ny, sokken strikkes fra tåen ... nyt for mig ... og der er snoninger i rigelige mængder.

Sådan skal de ende med at se ud! Hmmm.......

4 kommentarer:

  1. sikke en masse du får strikket. og fine ting. sokkerne er meget smukke.

    SvarSlet
  2. åh .. jeg takker Knitich

    KH Siffe

    SvarSlet
  3. jeg skulle skrive og hilse dig fra min kone - og
    dertil skrive: sikke flotte og seje sokker du
    har strikket.
    Hun elsker selv at grine - for som hun siger - at
    det smitter MEGET på ens eget sind - i det
    hele taget alle omkring én :-)
    Hun elsker også at strikke - og det er ikke så
    lidt hun kan få fra hånden.

    Bl.a. flere muffedisser (håndledvarmere) og
    halstørklæder - alle strikket i moskus-uld.

    Jeg har egentlig lovet hende at tage billeder så
    du kan få dem at se - en dag må jeg tage mig
    sammen!?!...

    Jeg kan mærke på hende at hun savner at strik-
    ke blandt andre strikke-tøser - for herhjemme
    sidder hun for sig selv og strikker ;-)

    StoreSøsterMin, dejligt at høre - jeg mener - at
    læse, at du har haft en rigtig god og munter dag
    i søsterlandet.

    SvarSlet
  4. Hej Svigerinde og Strikkesøster... TAk for dine søde ord ;-)
    Jeg kan huske et billede fra sidste år(?)... hvor alt dit strik lå i sofaen ... og ikke mindst dine håndledsvarmere som er rarer lige præcis i denne tid!

    Det er rart at ha' strikkeveninder både til grin og strik. Og Latter er en rigtig god medicin.

    KH Siffe

    SvarSlet