mandag den 13. april 2009

UFO-Nyt

Hvordan var det lige med UFO'erne?

Tanken var at de skulle udryddes --- ikke?

Men nu har de nærmest formeret sig ;-)

Hmmm.... undskyldningen - i fald jeg behøver den -
er at jeg MÅ jo ha' lidt TV-strik - ikke sandt?
Og det går jo ikke med noget man skal TÆNKE til,
når der er Barnaby eller andet hårdtslående TV-drama på skærmen.

Men Vendevesten - fra Katrinelund Gårdbutik i Kuanigarn - er da (næsten) færdig.
Ikke at jeg bedre kan li¨den - vores former passer ikke rigtig sammen - måske handler det om VANER?
Foroven lukkede jeg af med en strikket musetak-kant.
Nu vil jeg lave en tilsvarende kant forneden.
Tror jeg.
Vi får se.Ellers er en lille baby-jumpsuit (igen næsten) færdig - jeg mangler bare kanterne - og så skal der jo tænkes - og ikke bare strikkes. Så den er røget tilside.
Garnet er Kvickly's øko-bomuld. Lækkert at strikke i - men endnu ikke vasket.
Opskriften er fra Kvickly - tilegent garnet.
150 gram var meningen, men min bliver vist kun 100 gram.
Jeg har valgt at strikke uden ærmer så den får en mere enkelt form.
Og jeg tror det blir god.Så er der en sok. Af de lange. Her i huset kan der indimellem være fodkoldt - derfor er sokker gode at ha'. Disse kan rulles ned som benvarmere eller hives op over knæet hvis det er rigtig køligt, men for varmt til brændeovnen.
Mønstret er hjemmestrikket - en blanding af en spiralsok og en almindelig sok, med timeglashæl og rund tå. God TV-strik..
Garnet er Kvickly's strømpegarn i en mørk lilla.
Det blir et hit.Denne Hue er til Chefen - der ikke er Chef mere - en bestilling - men vist ikke helt efter ønsket. Der var desværre ikke garn nok.
Men jeg må jo bare igang igen.
Dette er en FÆRDIG UFO!
Hurra for det ;-) ... øhhh mangler lige at hæfte ender ...... men det gælder vel ikke?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar