torsdag den 3. september 2009

Tilstand af Stilstand! ....inkluderet Våbenhvile.....


Åbenbart ;-)

I det mindste her på bloggen.
Ellers er der virkelyst - som sjældent set på Planeten. Men når jeg sætter mig her står det HELT stille. Åbenbart.

Jeg er af den mening at der skal være noget på hjerte når jeg skriver.
I det mindste når det sendes ud i Universet ;-)

Hvad der virkes med?
Lidt af hvert.

Det snart vanlige *slagsmål* med bagbo og grundejerforeningen er en historie for sig selv.
Jeg skal passe på ikke at falde i *deres* grøft - det er sådan KRIGE startes.
Samtidig vil jeg jo heller ikke lade mig overrende - vel?
Før årets byggeri på Planeten blev færdiggjort gik Foreningen af 'Sure gamle mænd' ... øh nej ... jeg mener Grundejerforeningen på inspektion af grundene i foreningen og resultatet blev et stramt brev med trussel om anmeldelse til kommunen - pga grene og byggeaffald på min grund .... citat slut.
Grenene er klippet/skåret af i år i sommer, træerne fældet i foråret og skåret op, byggeriet netop afsluttet. Alt ligger fri af skel, midt på grunden -kun til gene for mig ved græsslåningen.
*Byggeaffaldet* drejer sig om ½ pose *rester* i form af plast, rockwool osv.
Det gode er at jeg ikke går i sort, men tænker *hvis kommunen kommer får jeg jo bare hjælp da jeg er pensionist* - de vil faktisk grine og blive irriteret over at skulle belemres med sådan en sag.
Nu tager jeg billeder af Bagboen der stabler sine grene op i skellet, smider afklippede grene ind til mig osv..... Samt den næsten nabo der reklamerer med salg afsneglegift hvilket åbenbart er tilladt, desværre for min pindsvin. Jeg har mindst 2 pindsvine-familier på grunden.

Jeg føler en enorm trang til at *drage i krig* men det løser jo ingenting. Men det ville da give en befrielse i øjeblikket. Men nok ikke på sigt. Jeg har derfor valgt en strategisk Våbenhvile, mens jeg afgør hvor megen - og hvilken - energi jeg skal lægge i den sag.

Ellers leger jeg Skovarbejder. Jeg er ved at være ferm med en motorsav - selvfølgelig iført til ukendelighed i beskyttelsesudstyr. Det er næsten meditativt at stå der midt i en bunke stammer og skære. Jeg arbejder 2 timer hver formiddag. Hmmm.....Måske er det derfor jeg blogger mindre?
Min lydoverfølsomhed er aftaget og med høreværn på er jeg indeni min egen verden. Trygt og godt.
Samtidig kommer jeg tidligere op. Jeg har købt en Clockradio og vækkes med P2 og klassisk musik. *Problemet* er bare at det er en nydelse og jeg ikke rigtig vågner før efter ½ time. Men jeg nyder det.

Når jeg får *overdrevet* virkelysten melder mareridt'ne sig, så jeg bliver advaret og kan stoppe op. Nu skal jeg bare lære at STOPPE!

Og selvfølgelig STRIKKER jeg osse .... men ikke om det denne gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar