torsdag den 5. november 2009

Så er der liv på Planeten igen ;-)

Faktisk har jeg været hjemme ½ uge ... men har ligget underdrejet af influenza.

Nej hverken fugle- eller svine- men en ganske almindelig hardcore dansk influenza med tilhørende forkølelse.

Så jeg har sovet siden hjemkomsten fra en helt absolut dejlig tur gennem Indien og Nepal -

En tur I nok kommer til at høre mere om.

Jeg sidder her i min nymalede stue - uden møblement -andet en TV, stol og Bærbare.
Hvad mere har man egentlig brug for?

Min kuffert tog lige et par ekstra dage og er netop ankommet i går aftes. Og venter på at blive pakket ud.

Om turen levede op til drømmene?

Ja og mere til ;-)

Vores lille familie som blev splittet for 4 år siden da jeg blev kørt i sænk af et overfald - fandt fællesskabet igen - med gode snakke om stort og småt.
Lillebror - som blev tvangsudskrevet som 18-årig fra sit barndomshjem - fik igen fornemmelsen af at være Lillebror
Og desuden kom jeg i en tæt kontakt til min dejlige Svigerdatter

.. og ikke mindst fik jeg sat et PUNKTUM for de sidste 4 år. Et punktum er både en afslutning og en begyndelse.

Nu ser jeg fremad på mit nye liv ;-)

Der vil nok blive skrevet mere om turen den næste tid. Og vist et par billeder ;-)

I dag står det på tur til Staden - til snak med min psykiater - for at fortælle at socialangst kan man godt rejse med.
Jeg genkender og reagerer hurtigt på symptomer på angst, og har så min egen måde at *tæmme* den på.
Huskede jeg medicinen - gik det også nemmere.

5 kommentarer:

  1. Dejlig læsning, Siffe, når vi lige udelader influenzaen.
    Jeg glæder mig til at læse lidt ferieoplevelser, og især at følge dig videre frem ;-)
    Velkommen hjem!

    SvarSlet
  2. Hvor er det livsbekræften at læse om jeres tur. Det er så skønt at du netop har fundet ud af at give socialangsten præcist den plads den skal have - hverken mere eller mindre- med eller uden medicin. jeg går også kun med stok ind imellem. Det giver så meget frihed og overskud at få sat tingene på plads- men tænk at man skal over på den anden side af jorden for at finde ud af det. Sådan er vi mennesker sådan nogle sjove størrelser, men at I oveni har fået et bedre sammenhold i familien er jo så dejligt at det er til at gøre en i godt humør af resten af dagen. Held og lykke med dig nye liv.
    Når du først en gang har oplevet at kunne sætte den på plads, så vil du opleve at når den dukker op så kan du sige med ro i sindet- nå er du nu der igen. Det er fint, du må gerne være her, men jeg bestemmer selv hvor og hvor meget. Det gør jeg med mine smerter i benet og med min tinitus---- og det virker. Tillykke med du fandt din opskrift

    SvarSlet
  3. Det låter helt fantastiskt. Jag glädjer mig så för din och din familjs skull. Ha det gott!

    Kram,

    Annelie

    SvarSlet
  4. dejligt at læse, og dejligt at have dig tilbage.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet