lørdag den 12. december 2009

Dagens Engel

Engle har altid haft en stor plads i mit liv.
Helt fra barnsben, hvor jeg kunne *se* dem ;-)

Der er altid engle fremme i mit hjem.
Også når det ikke er Jul.

2 af dem kom til mig fra min *mand* - Bonden.
Jeg skulle overtage det hus jeg netop solgte for 1½ år siden.
Huset var stort og gammelt og med 1.sl og loft og kælder.

Da dagen for overtagelsen kom var Bonden med mig.
Vi gik omkring glade og lidt triste, da kun jeg og børnene skulle bo der.
Jeg sludrede løs om alt det der skulle gøres, kunne gøres.
Som vanlig var Bonden mere tavs.

Da vi nåede førstesalen var jeg kommet lidt foran og gik alene ind i det fjerneste værelse.

Og DER i vinduet, med fjordudsigten stod disse 2 engle.
Alene i det tomme rum.


Jeg blev helt målløs og stum!

Kaldte på Bonden.
Han mente bestemt det var nogle der fulgte med Huset.
Som Skytsengle ;-)

Der gik lidt tid inden han indrømmede han havde besøgt Huset og den ældre dame der solgte det og havde sat englene til mig.
Når nu han ikke var der ;-) så var disse engle der og er her stadig!

Er der noget at sige til disse engle følger mig og har en stor plads?

3 kommentarer:

  1. smukke, smukke engler, og endnu smukkere er deres historie. kan godt forstå de står dit hjerte nær.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. JA Frida det har du ret i ;-)

    God Jul
    Siffe

    SvarSlet