lørdag den 12. december 2009

Godt Grej ;-)

Jeg skrev jo om mit *dårlige* råkostjern.
Årsagen til jeg ønskede mig et af de dyre Mandolinjern
- men nøjedes med et billigere fra Årstiderne.com

Så var det jo jeg hev det gamle ud af skabet.
Mit køkken er så lille at kommer der nyt må gammelt ud.
Så kiggede jeg sådan lige en ekstra gang på det.......

.... og fandt ud af jeg slet ikke havde brugt det rigtigt!
På siden er der en knap der kan drejes så forskellige *knive* kommer frem.
Små og store riller samt mulighed for at indstille til helt tynde skiver f.eks kål mm

Sig mig lige

HVOR HAR HJERNEN VÆRET?

Det er et ret godt smart og brugbart jern der tilmed er nemt at rengøre!

Nå men nu har jeg så en ekstra Julegave til een af sønnerne ;-)

For at forbedre hjernecellerne
lavede jeg en god

Grønkålssalat a la Siffe
med inspiration fra Annemad, Fru Plum, Internettet og meget andet ;-)

Den består af hakket grønkål marineret i Æblecidereddike og salt.
Småtskårne gullige æbler,
hakkede tørrede røde Tranebær,
smuldret god hvid fetaost,
drys med ristede sesamfrø, blå birkes, gule sennepsfrø.
God Olivenolie over.
Farvesymfoni i en grå måned.

Værs'go at spise


1 kommentar: