søndag den 7. november 2010

Sårbare SøndagsSysler

Siffe til hest

Min Mor døde i efteråret.

I dag åbnede jeg kasserne fra min Mor, min storesøster havde pakket til mig. Jeg havde ønsket billederne til mit anegalleri. Så søndag formiddag har været en vandring i MindeLand. På godt – og ondt.

På billedet ses Siffe til hest. I en alder af …. tjahhh… mon ikke et par år? Nu er ridningen jo genoptaget – Livet går i ring ;-)

Min Mor var køn som ung. Hendes liv var hårdt og gjorde hende sårbar til sidst. Jeg fandt skrevne sider hvor hun beskriver sit liv. Samt breve jeg har skrevet som hun har gemt. Rørt! Blev jeg.

giffeon mor mormor ca 1958

Her ses vi – min storesøster med sløjfe i håret og is i hånden, min Mormor til højre, min Mor til venstre – ganske moderigtig efter tidens trend og SiffeSelv – selvfølgelig er Isen allerede spist ;-)

Jeg husker denne udflugt til Giffeon-Springvandet ved Langelinie.

Hvem der tager billedet?

Min Morfar selvfølgelig.

Fuld af barndomsbilleder ønsker jeg jer en Solrig God Søndag ;-)

2 kommentarer: