torsdag den 13. januar 2011

At udnytte SUMP…..

IMG_4546

…. det er jeg nu ganske god til! Måske er der nogen der har fornemmet de sidste dages sump? Jeg fik gang I tankerne efter psykologi-undervisningen, Venindens begravelse I fredags, hr. Parkinsons opførsel mm. De sidste dage er tilbragt bag lukkede døre og nedrullede gardiner. Men IKKE under dyne. Ej heller med strikketøjet som tidligere. I stedet har jeg siddet ved skrivebordet, syet, tegnet, lavet løse Journalsider om de nuværende temaer. Min oplevelse er at vægttabet følger min mentale tilstand. Jo større forståelse for mine egne  mønstre jo større forandring I mine handlinger – f.eks spiser jeg MEGET mindre end tidligere. Behovet for trøstespisning er næsten forsvundet.

Tilbage til det Kreative:

Istedet for at bruge min mappe/bog til atskrive I, har jeg lavet løse sider af forskelligt ugeblade, aviser, gamle regninger osv. Indimellem lidt karton, kopipapir , akvarelpapir.

Jeg har lavet forskelige temaer til siderne, men altsammen relateret til hvad der rør sig I mig lige nu.

Siderne er ikke færdige men inspirerende – for mig – når tænkerne skal nedfældes.

Det er en god ‘øvelse’ I at blive nærværende, I at blive fokuseret og som vanlig tænker jeg at selve den kreative proces er healende.

deepwater

På dybt vand…………..Hvem kan ikke føle sig det indimellem+

eagles

Fuglen - der ville være træ…………………Fuglen er vokset op blandt træer. Har først nu fundet ud af den er fugl. En ørn? Måske.

fight

Livet er svært at sluge … just fight for it – with your heart! Grøn er hjerte-chakra’ets farve, rød er energi – og six-packen? Jo jeg har lovet yngsten at sådan een har jeg når jeg vender hjem igen Smiley, der blinker Tænk – det mente han var en mulighed. Sikken tro på Mor.

fokuser

Fokuser!

horses

Horse un the run. Ved ikke lige hvor de kom fra – måske fordi jeg savner at ride.

IMG_4552

Tanke-torsk:….

Flapperne kan foldes op og der kan skrives bag på. Skabt pga erklæringen I Psykologi om at *Vi er det vi siger om os selv* både I tanker og ord. Pudsigt nok fandt jeg citatet på siden samme dag. Nu mangler jeg ‘bare’ at skrive ! Tanker og ord om mig selv.

IMG_4554 life isnt

Endnu en side til tanker. SKAB DIG! – lige noget for mig.

jackie

En side der handler om at tøjet skal købes mindre og mindre nu. Nu kan ‘almindelige’ butikker besøges –antallet af xxx’er er reduceret til et enkelt!

Jeg har syet forskelligt papir sammen på symaskinen – ganske sjovt og med en god tekstur. Samt billigt. Siderne er malet med akryl, akvarel, stemplet, tegnet med permanent tusser, brugt fotoprints på overhead, tape, borter – kun fantasien sætter grænsen.

journalomslag

Denne gulvklud er Journal-omslaget. Den er malet lag på lag med akrylmaling. Nu skal den dekoreres og derefter skal jeg finde en måde at samle sagerne på.

IMG_4574

Den anden gulvklud I pakken blev til 2 små tasker – punge. Også malet med akrylmaling, derefter syet og dekoreret med perler.

IMG_4576

postkortpostkort close

Jeg har osse syet postkort af det malede stof. Dekoreret med med bånd og perler. Jeg nyder at sidde og lade fantasien føre hånden uden mål og med,for at se hvad derkommer frem. Stoffet er Mor’s gamle hovedpudebetræk, blonderne fra hendes samling. Gode minder.

På bagsiden er der papir – på de første bare almindelig printerpapir , men fremover akvarelpapir.

Faktisk kniber det med tiden til undervisning, motion og at være social. Måske derfor behovet for at sumpe?

2 kommentarer:

  1. Du må snart afsted til undervisning, Siffe, for med det kreative tempo, du holder dig, ender det ellers med, at du pludselig ikke kan kæmpe dig vej ud af værelsesdøren for bare mesterværker :-D
    Spændende arbejder, og flot vægttab!

    SvarSlet
  2. Hvor er det inspirerende at se !
    Du godeste hvor du kan, kvinde :-)

    SvarSlet