onsdag den 12. januar 2011

At værepå Højskole…

IMG_8224

…. er nu ikke det rene hygge.

Her på GUDUM Livsstilshøjskole er der foruden kost og motion endvidere *undervisning* I psykologi.

Og det er ikke bare *undervisning* men en forholden sig til sig selv. Ikke at forveksle med terapi – men nye vinkler, ord, andres fortællinger får mig til at reflektere.

Alt dette er med til at få øje på mønstre I mig selv der fastholder mig I uvaner. Men at få erkendelsen af at det netop er VANER, giver mig osse muligheden for at ændre dem.

Og midt I en sådan ‘ændring’ er jeg nu.

Jeg har brug for tid til at tænke så I dag går jeg I tænketank.

Og det er der osse mulighed for her Smiley, der blinker

Vægttabet er det mindste I en sådan forandringsproces. Jeg taber mig fortsat stille og roligt – om 1 kilos-penge har jeg rundet et vægttab på 30kg. Over ca 1 år –dvs fra jeg begyndte at hoppe på vægten. Før det var der et par måneders mental forberedelse med rigelig yoyo-vægt.

5 kommentarer:

  1. At gennemgå så mage ændringer som du er i gang med, det kræver sørme sin kvinde.

    SvarSlet
  2. Tak skal du ha Miri - du kender jo turen ;-)

    SvarSlet
  3. Det er så flot og godt gået af dig.

    SvarSlet
  4. Tak Jette - det luner med en kommentar!

    KH Siffe

    SvarSlet
  5. Sikke en rejse - en hård en af slagsen, godt der er plads til tænkepauser. Videre lykke til dig. KH Mona

    SvarSlet