tirsdag den 5. april 2011

Forårstegnene flyver omkring

 

179522_200_184

Nu er dagen fuld af sang,
og nu er viben kommen,
bekkasinen natten lang
håndterer elskovstrommen.
Plukke, plukke dugget strå,
plukke, plukke siv ved å,
plukke, plukke blomster

Jeppe Aakjær og Carl Nielsen

Nej det ikke mig der har taget billedet. Da jeg kørte tur med Håndværkeren så jeg min første VIBE i år. Sejle rundt over markerne med deres karakterisktiske svæv.

Og ovennævnte sang faldt mig i hu.

Man kommer vel lige fra Højskolen med daglig sang.

I dag skal jeg til Neurolog. SUK!

3 kommentarer:

  1. Kære Siffe, ja, det er en af vores dejligste sange!
    Jeg håber, det går godt hos neurologen - tanker til dig og varme klem!

    SvarSlet
  2. AT synge hver dag , er skønt !
    Håber det går så godt som det nu kan.

    SvarSlet
  3. Smuk sang :o)
    Det er en fornøjelse at gå i haven i øjeblikket og blive 'sunget til' af lærken, der hænger højt højt oppe, så jeg næsten ikke kan se den... men høre den, det kan jeg...
    Man bliver glad indeni :o)

    SvarSlet