torsdag den 4. august 2011

Minfullness....




….hives lige frem igen.

Et gammelt indlæg fra 2008.
Især dette volder besvær:
6. ACCEPTEn anerkendelse af det, der er. Accept er en forudsætning for at være mindful. Accept er evnen til at forstå, rumme, tolerere det, der er – og en betingelse for selvudvikling. Det gælder også accepten af egen utålmodighed, aversioner og mistillid.

Dagens lægebesøg udartede sig anderledes end forventet, dog ikke at det gør noget. Samtalen med sygeplejerske blev aflyst og jeg talte med en læge der kaldte mig *ung*. Ikke *yngre* – men UNG! Dermed være ALT tilladt ;-)

Medicinen blev øget, vederlagsfrit fysioterapi ordineret, neuropsykologiske undersøgelser planlagt. Så nu er der taget hul…. på fremtiden

Det er anderledes at sidde på den side af bordet. Indimellem tænker jeg at min ‘gode’ evne til at kompensere for tab af rørighed mm kan være en ulempe. Udadtil virker jeg - måske – ikke så hæmmet af mine begrænsninger, mens jeg selv oplever det som ‘slemt nok’. Hmmmm…. fjern den sidste sætning og udsagnet er OK ;-) jeg ynder ikke ynk!

Det er her Mindfullness spiller ind. Lige at læse disse 7 sentenser og overveje hvad de egentlig siger mig – giver mig roen igen, såvel som at ventetiden er ovre hvad angår udredning og behandling.

Så NU er NU!

Læs dem og overvej om de kan bringe dig ro i dit liv.

2 kommentarer: