fredag den 5. august 2011

Jeg skal lige nå det hele…..

 

merchandise

… inden lyset slukker.

Det er vist det det handler om. Denne fart, denne gøren, denne karruseltur af et liv.

Det jeg frygter mest er DEMENS.

Så jeg vil gøre alt det jeg har lyst til og mod på at gøre. Slut med at lade træghed, angst og andet skidtværk styre.

Sandsynligheden for demens er ikke stor alligevel får det mig til at tænke. Og TAK for det.

6. ACCEPT
En anerkendelse af det, der er. Accept er en forudsætning for at være mindful. Accept er evnen til at forstå, rumme, tolerere det, der er – og en betingelse for selvudvikling. Det gælder også accepten af egen utålmodighed, aversioner og mistillid

I dag er det stadig  ACCEPT jeg funderer over og tumler med. Svært men absolut ikke umuligt.

Samtidig er min stræbsomme side begyndt at prikke til mig.

4. IKKE-AMBITION
At være ambitiøs er gift i forhold til mindfulness. Stærke ambitioner splitter bevidstheden, åbner for stress og begrænser vores evne til at udnytte nuets muligheder

Som det ses af billedet øverst er der nu lavet lidt *sager* såsom visitkort, musemåtter , notesbøger med mit maleri. Lidt reklame for Siffes Univers. Ret vellykket med egne ord.

Så en forening af ACCEPT og IKKE-AMBITION er en ganske udmærket opgave mens jeg kører til Søskende-træf i Jylland.

… og rundtforbi Tindbæk og måske helt til Gudum – skitseblok følger med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar