tirsdag den 15. november 2011

ListeTid eller Status:



Der er det med ORD.  Nogen gange sætter vi et ord på en stemning, oplevelse. Derved fastlåses oplevelsen og vores opfattelse af den.


Jeg siger: *Jeg er Stresset*, det kender jeg jo aldeles godt. Og måske falder det mig FOR let at sige og fastholder så mig selv i at jeg har det mindre godt.


Lige i disse dage er følelsen der. Jeg ryster indeni, hjernen koger. Det ligger lige foran mig at sige: *Jeg er Stresset*.


Så siger min 'coach': Ku det være andet?


..... og JA - Hun har da ret.


Det er en gammel glemt følelse indeni. Jeg er SPÆNDT. Jeg GLÆDER mig. Jeg BOBLER i maven. Og det kan da godt forveksles med STRESS. Det er den GODE Stress jeg bare helt har glemt. 


Jeg GLÆDER mig til JULEMARKED I LØVSKAL -


Så er der det med LISTEN:
Jeg elsker lister, eller status. Fremad eller bagud. At kunne krydse af - det har/vil jeg nået, eller Hov hvor har jeg egentlig nået meget! Denne er af den sidste type. Status over sidste 2-3 uger:


Været hos Frisør - farvet vipper og klippet
Købt nyt Sommerhus med fjordudsigt med talrige besøg hos mægler og bank
Mødt Mellemsønnens Svigerforældre
Mødt Mellemsønnens Svigerfamilie til Svigerdatterens fødselsdag
Været til Malekursus x 3
Vasket monsteropvasken op.
Malet billeder
Strikket poncho, pandebånd og pulsvarmere til Svigerdatteren
Fået lavet Styrkeprogram
Været til TEST hos Neuropsykolog i KBH
Lavet Postkort
Bestilt færgebilletter
Blokket ca 30 sjaler og tørklæder, pakket, vejet osv
Ferniseret billeder
Gået lange ture med Molly
Været på Julemarked her på TuseNæs med Svoger og Svigerinden
Næsten overholdt budget - SIC!!
.... og en masse andet .....


Og det jeg mærker er IKKE stress - det er bare mit LIV.


Fremad - listen er slet ikke så fuld:


Julemarked i Løvskal fra i morgen til 21.11.
Bankbesøg mhp sommerhus
Besøg af og hygge med StrikkeVeninde
Overtage Pilehuset d.1.12.
Fødselsdag i Pilehuset d.4.12
Styrketræne
Gåture
Øve Daglige rytme


Jeg vil forsøge at huske - at det er LIV'et jeg gerne VIL.
Og kalde tingene ved rette navn!










Været til







2 kommentarer:

  1. Tak for det indlæg!
    Det har du jo ganske ret i- ord sætter følelser i bås eller kasse og vi tænker noget bestemt.
    Ord jeg vil tænke over :-)

    SvarSlet
  2. Tak det er altid rart når ens tanker forstås og kan bruges ;-)

    SvarSlet