tirsdag den 15. november 2011

Synkronicitet…

Jeg386057_10150393620448827_52924038826_8412046_186252092_s har noget med ham her:

Da jeg for mange år siden var igennem en mindre køn skilsmisse lå *Håbets Hotel* på pladespilleren.

I gennem de næste mange år er jeg stødt på ham on and off. Hans livstemaer læner sig op ad mine. Og nu er han her igen. Med ny bog – en form for selvbiografi. Jeg håber at se den på gavebordet enten til den snarlige fødselsdag eller under juletræet. Jeg kunne nu osse være smart og give den til Mellemsønnen der elsker biografier ;-)

Hvad det har med ‘synkronicitet’ at gøre ? tjaaa …. jeg tror ikke på tilfælde. Jeg tænker der er en mening med at jeg ‘støder’ på Falch’en.

Denne gang hørte jeg DR P4 hvor han fortæller om sin måde at komme gennem sine dage. Han har lavet bl.a et morgenritual som indeholder bøn, læsning mm. Lige netop dette ord er VIGTIGT for mig. Jeg har længe banket mig selv med ord som orden, struktur, … nu er disse udskiftet med RYTME OG RITUALER. Disse ord passer meget bedre til mig og jeg kan mærke en genklang i maven.

Dette med at lægge mærke til ‘tilfældigheder’ og lytte til dem har jeg gjort i flere år. Jeg ser det som min daglige CAMINO – hvor sporene er lagt ud svarende til Caminoens malede gule pile eller gule muslingeskaller. Nu er det bare ikke pile, det kan være meget andet – bl.a Michael Falch – der bliver ved med at dukke op. Jeg betragter det som tegn. Tegn der viser mig min vej gennem livet.

Sådan er jeg kommet tørskoet til hvor jeg er nu.

Taknemmelig. For det som livet har givet mig og for det som kommer.

3 kommentarer:

  1. Jeg synes mægtig godt om en del af Falck'ens ældre musik, og har læst hans to første bøger. Undredes over, at han på sin blog for et til halvandet år siden "fraskrev" sig meget af den tidligere musik, læs: tekster, han havde lavet. Nedgjorde dem faktisk, fortrød bla, bla, bla...
    Det fik mig til at fare i blækhuset kommentarmæssigt, både fordi han sådan set dermed nedgjorde fans, men også fordi han vel burde tage sine gjorte ting, som nogle, der trods alt havde været med til at føre ham frem til, hvor han da var kommet.
    At han har behov for opmærksomhed, både som fuld såvel som ædru, er ikke ukendt, men hvem ved, om han egentlig mener, hvad han siger og skriver nu, eller om det benægtes som sandt få år frem. Øv!!
    Forhåbentligt står du ved dit livsforløb de seneste år, Siffe, og f.eks. med din kunst starteligt ikke pludselig latterliggører den!

    SvarSlet
  2. Hvorfor svarer du ikke her, Siffe?

    SvarSlet
  3. Hej Anjoe ... gad vide hvor det er blevet af??? Jeg har skam svaret dig Anjo .... vist samme dag som du skrev .....

    Jeg har ikke læst Falchens tidligere bøger og det er da ærgeligt hvis han frasiger sig selv.
    Jeg tænker ikke jeg vil eller kan gøre dette da jeg opfatter mit nuværende jeg som udviklet af den jeg tidligere var, det jeg gjorde sagdde og skrev tegnede og malede.

    Det er jo et landskab jeg er rejst igennem og det er jo som det er, kommer jeg tilbage igen, så kan det være landkabet er ændret, det er dog stadig det samme sted. Og jeg er forandret , men kun fordi jeg har rejst gennem landskabet,

    Håber det giver mening Anjoe ... hvad Falchen angår, så holder jeg da stadig af hans 'gsamle' tekster.

    KH Siffe

    SvarSlet