onsdag den 16. maj 2012

Proces

Det er jo hvad livet er --- i så fald nogen har glemt det ?


Jeg lever jo ikke for at komme først til målet vel?¨


Derfor må jeg vælge hvad jeg putter i min dag. Og ikke glemme at livet er det der sker mens vi har travlt med alt muligt andet. Stjålet citat fra jeg kan ikke huske hvem.


Min verden her på Planeten er uden Nyhedskanaler ... altså dem der rapporterer om død, ulykker i en verden jeg ikke er i nærheden af.


Er det vigtigt jeg ved at en bus i London er forulykket og 30 er omkommet? Eller 75 indere er druknet ? Krig der er rundt omkring.
Hver dag oplyses jeg om dødens nærvær. Den der skyldes dramatiske hændelser skabt af natur eller mennesker. Den langsomme død - som sult - fylder ikke meget.
Det er ikke døden jeg vil undgå. Det er den negative dramatiske fortolkning der får lov at fylde.
TV programmet om Hospice var fantastisk. At vide der er krig i Afghanistan, at Syrien er i oprør, er Ok. Det er vel nødvendigt.




Det gør noget ved mig når min hjerne fyldes med disse negative oplevelser. Jeg får følelsen af utilstrækkelighed, uro for mine nære, af at livet ikke består af andet.


Men livet er Kærlighed, Omsorg, Glæde ....




Jeg ville ønske at hændelser fyldt af dette fyldte lige så meget i nyhedsstrømmen.
Historien om dette er ugebladsfortællinger og betragtes sjældent som værdigt nyhedsstof.  



2 kommentarer:

  1. Det ville ændre på meget hvis alles fokus blev flyttet fra det negative til det positive.
    Den verden vil jeg gerne opleve.

    SvarSlet
  2. Åh ja det ville være en rar oplevelse ;-)

    SvarSlet