lørdag den 3. januar 2009

ROD

Der er ROD og der er ROD.

Pudsigt som årets ord - som I nok husker er RODFÆSTE - har med at fæste sig fra start.

Nytårsaftens dag begyndte en tand at ulme. En *gammel* tand. Tandlægen og jeg var i efteråret ganske enige om at da den IKKE gjorde ondt så kunne en planlagt ROD-behandling udmærket vente en tid endnu.
Men det kunne den altså ikke.
Den startede med en lille glød og er nu blusset op til et bål af ondt.
Bare jeg rør tanden med tungen smerter den. Nå jeg sidder helt stille med hovedet pakket ind i varme dyner ... ja så kan jeg godt mærke den, men jeg overlever ;-)
Nu venter jeg på mandag - for fredag turde jeg ikke - håber jeg tør mandag .... åh jeg haaaader Tandlægebesøg.

En anden slags ROD-behandling kræves ... det er af det ROD der omgiver mig.
I min tilbagevenden til Livet har mit fokus været ... at finde ud af at leve igen..... at få indhold i livet der gør det godt at leve.
Der har ikke været overskud til at *holde facaden pæn*.
Ganske langsomt er *den personlige hygiejne* kommet på plads.
Maden ligeså. Ikke den der mad der kan fortælles om med flotte billeder og smarte opskrifter, men dog en OK kost. Hvergang jeg forsøger *det sunde* islæt - mhpp vægttab ... ja så falder jeg i. Sidst her med mine 10 liter suppe - som så i nogle dage skulle udgøre det for min mad. Det kan jeg ikke.
Jeg må fastholde rutinerne endnu en tid.
Som er
- 3 hovedmåltider
- ingen sukker, slik, sodavand, sødet saft o.l. OVERHOVEDET!
- 2-3 sunde mellemmåltider såsom frisk frugt, sukkerfri lækerol, skorper,
- 1½ l vand

Nå, men ROD'et - tilbage til det.

Engang i mit liv, rydtede jeg op inden jeg gik i seng. Så startede dagen godt. Og rengøring var intet problem.
Nu vil jeg gerne nå dertil - at jeg får rydtet op efter mig.

Jeg har ikke haft tilbagefald - hvad angår depression - i denne vinter. Og det er et kæmpeskridt fremad. Nu må næste skridt være at få styr på rod'et.

*The Secret* - mine daglige læresætning - mener at rod tiltrækker mer rod. Så må orden jo tiltrække mere orden. Altså med hensyntagen til min personlighed ;-) Jeg er absolut en person, der fungerer fint i KAOS - men jeg ved osse, hvor mine ting er. Så en form for orden har jeg altid haft. Men KAOS, ude kræver orden indeni - og den orden har jeg endnu ikke. Derfor er der større behov for en ydre orden. Når jeg magter det. Og der er jeg ved at være nu.

Lige nu er mit ønske:

- at få rydtet køkkenet op hver dag
- at få rydtet op omkring min strikkestol hver aften

Nu vil jeg sætte mig i min strikkestol med 2 afsnit af Ørnen. Og et nyt tørklæde på pindene .....

GOD WEEKEND TIL JER ALLE.
PS Nu kommer der snart strikkenyt

9 kommentarer:

  1. Din stakkel- tandpine er rædsomt og gør SÅ ondt !!
    Du har mange projekter igang og det er flot. Små skridt flytter altså også. Synes du er sej :-)

    SvarSlet
  2. Kære Siffe, Løvstræde i København K, er der hvor det ukendtes boghandel ligger. Jeg googlede mig til at man kan købe dine "hemmeligheder" der. Jeg glemte det dog i går, da jeg var i KBH.
    Jeg ville elske at komme til strik in på den lyserøde. Og skal helt sikkert til strikkefestival igen - det er stærkt vanedannende.
    Kærlig hilsen Susanne K, Lellinge

    SvarSlet
  3. tandpine føj. rod ligeså. og jeg tror mit rod er rodfæstet.

    og jeg tror ikke helt på den med at der fødes en dansende stjerne ud af kaos, selvom det sker at jeg bilder mig det ind.

    held og lykke med oprydningen.

    SvarSlet
  4. Ja Miri du har ret små skridt flytter osse ... tandpinen er i aftagende ... måske undgår jeg tandlægen? ...
    KH fra SejeSiffe

    SvarSlet
  5. Kære Susanne ... nå ja selvfølgelig ... glæder mig til vi ses! gerne både strikin og så en festival ...
    KH Siffe

    SvarSlet
  6. Kære Knitich
    I så fald ville mit hjem være fuldt af dansende stjerne ... ;-)

    Nu er der så rydtet lidt op/ud i Kaos ....

    KH Siffe

    SvarSlet
  7. Jeg er dybt imponeret af dig. Tænk at du kan sidde og kursere over rod i køkken og rod ved strikkestol og rod i livet og kaos i hovedet -- MED en kæmpe tandpine. Du har en fantastisk evne til at overkomme det uoverkommelige kan jeg høre. Tandpine er noget af det mest pinefulde der findes. Måske fordi man ikke kan pege på det og sige - det er der det gør ondt. Jeg plejer at sige, at når det gør ondt lige ved siden af hvor man tænker- læs tand- ørepine--- så kan man næsten ikke tænke. I hvert fald håber jeg du meget snart får noget hjælp og får det på plads.
    God god bedring.

    Kh Karin

    SvarSlet
  8. Knitich ... TAK ;_)

    Kære Karin... jeg har ædt panodiler og går med et uldent tørklæde om hovedet ... og prøver at TÆNKE mig ud af pinen. Min skræk for tandlæger er faktisk ret stor ... jeg holder helt op med at trække vejret , bogstaveligt ... så alt hvad der kan udskyde et møde med min ellers utrolig charmerende tandlæge .. ja det prøver jeg på.
    Tak for dine søde ord.

    KH Siffe

    SvarSlet