søndag den 28. februar 2010

Endnu mere Nedtrapning

En fredag for knap 4 uger siden begyndte jeg nedtrapning af min antidepressive medicin.

I går aftes slap jeg så af med Mirtazapin – helt. Det var  om aftenen jeg tog den – så igår lå jeg som en statue  i sengen og ventede på at søvnen skulle komme. Stiv af skræk for at natten ville blive helt uudholdelig.

Men men men helt mod forventet har jeg sovet godt.

Ikke flere drømme end vanligt – men heller ikke færre.

I dag – søndag – som vanligt er min værste ugedag – har jeg osse været fuld af uro og rastløshed, med en del morgentankemylder. Men samtidig var jeg afsted hele dagen igår til sammenkomst hvilket *normalt* medfører uro og rastløshed dagen efter. Og som sagt er det Søndag – min HADE-ugedag.

Så nu ser jeg med sindsro frem til at være foruden Mirtazapin.

SÅDAN!

6 kommentarer:

  1. jeg har læst lidt tilbage, fulgt dit modige initiv til at trappe ud af medicinen - og hvor er det dejligt at høre om din erfaring med det. Held og lykke med det fremover:-)

    SvarSlet
  2. Tak skal du ha Charlotte. Det er det gode ved en blog - det er nemt at følge med sig selv og sit liv ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet
  3. Tillykke. Det er dejligt at du har kunnet skippe noget medicin fuldstændigt. Er der så to, eller kun en enkelt, slags tilbage?

    SvarSlet
  4. Tak kære Tante - der er nu 2 slags medicin tilbage af den antidepressive. Bare jeg kan slippe for den ene af dem - så er jeg endnu mere glad. Bagefter i takt med - forhåbentlige vægttab - skulle jeg gerne af med blodtryksmedicin og vanddrivende ;-)
    Ja det er et mindre apotek jeg driver ;-)
    Men een ting ad gengen!

    KH Siffe

    SvarSlet
  5. Du er fandme sej Siffe!
    Jeg tør slet ikke tænke på at stoppe med mine antidepressive, men håber at jeg med tiden kan droppe dem. Jeg skal have lavet en gastric bypass på onsdag og satser på at jeg med vægttabet får mindre brug for dem. Og mon ikke de vanddrivende ryger også? Til gengæld skal jeg så resten af livet have andre piller, men det er vitaminer (B12) så det er ikke så farligt.

    SvarSlet
  6. Puha Britta - det er da en endnu større beslutning! Jeg håber det går dig godt og glæder mig til at følge med.

    KH Siffe

    SvarSlet